Beton architektoniczny
Budowa, architektura konstrukcje betonowe

Posts Tagged ‘przesycanie’

Wykonanie planów warstwicowych nasypów i wykopów drogowych

Posted in Uncategorized  by admin
February 20th, 2019

Jeżeli wyobrazimy sobie płaszczyznę wyznaczoną przez trzy dowolne punkty a, b, c o znanych wysokościach, to przecięcie się tej płaszczyzny z terenem podanym jako plan warstwicowy wyznaczamy w sposób następujący. Punkty a i b łączymy prostą ab, na której wyznaczamy przez interpolację punkty pośrednie o wysokościach równych wysokościom warstwic planu. Ponadto wyznaczamy na prostej ab punkt c o wysokości równej wysokości punktu c. Następnie łączymy ten ostatni punkt z punktem c prostą cc, a przez wszystkie pozostałe punkty wyznaczone na. prostej ab, mające takie same wysokości jak wysokości warstwic planu, przeprowadzamy proste równoległe do c c. Read the rest of this entry »

Comments Off

Posts Tagged ‘przesycanie’

Wykonanie planów warstwicowych nasypów i wykopów drogowych

Posted in Uncategorized  by admin
February 20th, 2019

Klatki schodowe stosowane w budynkach piętrowych rozwiązują zagadnienie połączenia wyższych kondygnacji z parterem i suterenami. Przepisy prawa budowlanego określają maksymalną odległość najdalej położonego pokoju od klatki schodowej na 25 m . Odległość ta mierzona jest od środka pokoju linią łamaną z uwzględnieniem rzeczywistej drogi, jaką człowiek w razie pożaru będzie musiał przebyć z miejsca swego pobytu do początku (drzwi) klatki schodowej. Z obliczenia tego wynika, że przeciętnie budynek prostokątny długości do 50 m mógłby mieć jedną klatkę schodową umieszczoną w środku budynku. W praktyce liczba klatek schodowych bywa nieco większa, niż to wypada z obliczenia, gdyż względy funkcjonalne często zmuszają do projektowania klatek schodowych głównych i gospodarczych. Read the rest of this entry »

Comments Off

Posts Tagged ‘przesycanie’

Wykonanie planów warstwicowych nasypów i wykopów drogowych

Posted in Uncategorized  by admin
February 20th, 2019

Pomieszczenia o masowym ruchu ludzi, jak szkoły, dworce kolejowe, lokale widowiskowe, wymagają szerokich korytarzy (np. 3, 5, 8 m). Szpitale, domy mieszkalne i biurowe mogą mieć korytarze węższe, np. 1,20, 1,50, 2,00 m. Przy szerokich korytarzach (ponad 2,00 m) skrzydła drzwiowe z pokoi mogą się otwierać na korytarz (rys. Read the rest of this entry »

Comments Off

Posts Tagged ‘przesycanie’

Wykonanie planów warstwicowych nasypów i wykopów drogowych

Posted in Uncategorized  by admin
February 20th, 2019

Korytarze bywają obudowane jednostronnie lub dwustronnie . Najmniejszą szerokość korytarzy przyjmuje się na 1,20 m. Tak wąskie korytarze stosuje się tylko na krótkich odcinkach, najwyżej do 5 m długości. Krótkie przejścia prowadzące do jednego lub dwóch pomieszczeń mogą mieć 90 cm szerokości. Korytarze jednostronnie obudowane mają otwory okienne, dzięki czemu są jasne. Read the rest of this entry »

Comments Off

Posts Tagged ‘przesycanie’

Wykonanie planów warstwicowych nasypów i wykopów drogowych

Posted in Uncategorized  by admin
February 20th, 2019

Najprostszym typem schodów są schody jednobiegowe prowadzące bezpośrednio z jednego poziomu na drugi bez spoczników, Schody jednobiegowe stosuje się przy niewielkiej różnicy poziomów, np. 2,90 m. W jednym biegu umieszczonym między dwiema kondygnacjami lub dwoma spocznikami możemy zastosować najwyżej 17 stopni wysokości 17 cm; da to całkowitą wysokość 289 cm. W budownictwie mieszkalnym i ogólnym najbardziej rozpowszechniony jest wymiar 15,5 X 32 om, przy ustalonej wysokości międzypiętrowej (brutto) 3,10 m. Przy konstrukcji dwubiegowej wypada 20 stopni po 10 w każdym biegu, czyli po 9 szerokości, co stanowi 9 X 32 = 2,88 m. Read the rest of this entry »

Comments Off

Posts Tagged ‘przesycanie’

Wykonanie planów warstwicowych nasypów i wykopów drogowych

Posted in Uncategorized  by admin
February 20th, 2019

Gdyby z funkcji budynku wynikało szersze rozstawienie klatek schodowych niż co 50 m, należy wprowadzić dodatkowe klatki schodowe, tzw. pożarowe, o podobnej konstrukcji jak zwykłe. Klatki schodowe pożarowe w normalnych warunkach są nieczynne. Klatki schodowe powinny mieć bezpośrednie wyjścia na zewnątrz budynku i nie powinny łączyć się bezpośrednio z piwnicami. Warunki te podyktowane są względami przeciwpożarowymi, zapewniającymi wygodne i szybkie opuszczenie palącego się budynku oraz uniknięcie pomyłki automatycznego zejścia biegami schodowymi do piwnic zamiast wyjścia na zewnątrz. Read the rest of this entry »

Comments Off

Posts Tagged ‘przesycanie’

Wykonanie planów warstwicowych nasypów i wykopów drogowych

Posted in Uncategorized  by admin
February 20th, 2019

Przy projektowaniu schodów należy przestrzegać następujących zasad: 1. Szerokość biegu schodów w budynkach mieszkalnych, jednorodzinnych i schodów gospodarczych powinna wynosić co najmniej 80 cm; w budynkach mieszkalnych dwu-, trzy- i czterokondygnacyjnych co najmniej 1,10 m; w budynkach o 5 i więcej kondygnacjach co najmniej 1,20 m. W budynkach przemysłowych co najmniej 1,50 m; w budynkach szkolnych 1,50 m. 2. Ściany wewnątrz klatki schodowej powinny być prowadzone w pionie bez odsadzek, szczególnie w linii biegów. Read the rest of this entry »

Comments Off

Posts Tagged ‘przesycanie’

Wykonanie planów warstwicowych nasypów i wykopów drogowych

Posted in Uncategorized  by admin
February 20th, 2019

Przy dużej różnorodności rozwiązań klatek schodowych znalezienie właściwego rozwiązania dla danego przypadku powinno, być podyktowane względami wygody, oszczędności miejsca i plastyki. Schody stanowią bardzo wdzięczny motyw architektoniczny ożywiający wnętrze. W pewnych wypadkach zamiast schodów stosuje się równie pochyłe o łagodnym wzniesieniu, szczególnie tam, gdzie zachodzi potrzeba prowadzenia wózków, rowerów (stacje kolejowe, urządzenia dla dzieci). Pochylnia jednak zajmuje dużo miejsca. Dźwigi towarowe i osobowe. Read the rest of this entry »

Comments Off

Posts Tagged ‘przesycanie’

Wykonanie planów warstwicowych nasypów i wykopów drogowych

Posted in Uncategorized  by admin
February 20th, 2019

Do urządzeń dźwigu należą: a) szyb dźwigu wykonany bez odsadzek , występów wewnątrz i otynkowany, , b) skrzynia lub kabina dźwigowa wykonana z drewna lub stali stanowiąca ruchomą część dźwigu, c) prowadnice – szyny regulujące pionowy ruch kabiny, d) przeciwwaga służąca do zrównoważenia ciężaru kabiny i ładunku. Nad szybem urządza się zazwyczaj maszynownię dźwigu. Pod poziomem najniższej posadzki, do której dochodzi dźwig, pozostawia się przestrzeń amortyzacyjną 80+150 cm w celu umieszczenia tam sprężyn do amortyzacji uderzenia na wypadek zerwania się liny. Dźwigi mogą być 3-, 4-, 5 i 6 osobowe, Najbardziej rozpowszechniony jest dźwig 4-osobowy D nośności 300 kg. Wymiary szybu kabiny, drzwi, maszynowni są dla wszystkich rodzajów dźwigów znormalizowane. Read the rest of this entry »

Comments Off

Posts Tagged ‘przesycanie’

Wykonanie planów warstwicowych nasypów i wykopów drogowych

Posted in Uncategorized  by admin
February 20th, 2019

Piasek filtru musi być czysty i nie może zawierać więcej niż 2°10 węglanów wapnia i magnezu. Pierwsze napełnienie filtru należy wykonać wodą filtrowaną (powoli, od dołu), aby usunąć powietrze z warstw filtrujących. Na powierzchni filtru w, górnej (10 cm. ) warstwie piasku, tworzy się z drobnych ziarenek spławialnych i mikroorganizmów błona biologiczna. Dopóki błona nie dojrzała, tj. Read the rest of this entry »

Comments Off

« Previous Entries